tisdag 8 februari 2011

Nationella Prov

Idag hade eleverna nationellt prov i svenska, Del A. Det är inte utan att man känner lite oro när man ska rätta läsförståelsen, men måste säga att det var många överraskningar! Några lägre än förväntat, men ännu fler högre än förväntat! Superkul verkligen att se att det är åt det hållet. Men, har man duktiga elever så har man =) Rättade frågorna en i taget och det tror jag är en fördel faktiskt, man blir inte så färgad av vem som gjort provet (inte säkert man blir det annars heller, men det här funkar bäst för mig)

Inget pyssel (än) idag, får se om jag kan färglägga lite motiv. Har ju beställningar på Receptböcker och när jag väl får tag på böckerna kan jag direkt sätta igång med monteringen. Behöver oxå ha lite lösa bestick som jag sätter på framsidan. Får nog ta mig en liten kik i nån webshop som kan tänkas ha såna i sitt sortiment.

Kräm på er! (Nej, jag har inte skrivit fel...skriver kräm istället för kram, det blir lite mer roligt då =) )

Inga kommentarer: