söndag 7 november 2010

Fars dag...

...är det inte idag men det visste ju inte jag :) "Firade" maken i morse med lite paket och han såg så nöjd ut. Sen upptäckte jag ju att jag var en vecka för tidigt ute, men å andra sidan är han ju värd att firas varje söndag så ingen skada skedd.


I övrigt har dagen varit bra. Satt i sekretariatet i Vedumhallen från 8.30 - 12.30 och det är alltid underhållande att se "småttingarna" (P10) kämpa och slita. Vi fick se både tårar, glädje och en hel del målgester som heter duga :) Den glädjen som vissa visar är så härligt att se så man får nästan en liten tår i ögonvrån, men bara nästan...


Kollade färdigt på Kims dömande och tog sedan sällskap med honom hem. Väl hemma lagade vi lite mat och åkte sedan iväg till svärmor och svärfar (trodde ju som sagt att det var Fars dag...). Där stod maten och väntade på oss (!) och vi fick i oss en gnutta där med. Fika hann vi med innan det bar hemåt igen för att skriva färdigt omdömena helt. (Fattar inte varför jag inte kan lära mig att låta bli att vänta med de sista till sista stund.) Jag fick skriva med andan i halsen för Schoolsoft fungerade helkasst idag. Nu fattar jag vad andra har beskrivit när det krånglat för dem...Efter en hel del omstarter, omskrivningar och osande ord så var jag färdig och nu är det bara lite dator och pyssel som gäller.


Måste börja plocka ner mina pysselgrejer i källaren igen, även om det bär emot, för det ser för tråkigt ut när det står i lådor på golvet som det gör nu :( Men, men, det är väl sånt som kallas för I-landsproblem om man tänker efter och det måste man göra ibland. Tänka efter alltså :)


Så, nu har jag bloggat för andra dagen i rad, rekord för mig! Och nu får det bli lite färgläggning resten av kvällen med de fantastiska copic-pennorna. En liten bild får jag väl lägga upp här också så ni ser vad jag har för mig på mina lediga stunder. Kortet innehåller stämplar från mina två favoriter, Stämpelkällan och Vilda stamps.

Inga kommentarer: