lördag 13 november 2010

101112...

Läs texten här nedanför först om ni ska förstå titeln :)







... var det det igår, men man skulle kunnat tro att det var fredag den 13:de om man ser till det jag fick vara med om hos tandläkaren. Min tand, som rotfyllts, hade lyckats gå av!! och det var bara för tandläkaren att plocka bort den, kändes inte ens. Sen skulle hon bara ta ut roten (eller rötterna i mitt fall eftersom jag lyckats få dubbla på de flesta tänderna) och det var där helvetet började!! Bedövning fick jag, brukar väldigt sällan ta det men... Hon bände med olika sorters verktyg, hämtade en typ skruvmejsel och nästan högg för att få loss den. Inget hände...Till slut tog hon fram skalpellen och gjorde ett snitt för att lossa på roten. Nån gång vid den här tiden fick jag en bedövning till, men ont som sablans gjorde det ändå och inte ville den lossa trots allt det här jobbet. Ibland trodde jag banne mig att jag skulle följa med upp ur stolen när hon drog för att få loss roten. Men icke sa nicke, roten/rötterna sitter där de ska och det var bara att sy ihop tandköttet och betala för kalaset. (Den här gången slapp jag betala dubbelt vilket jag har fått gjort de två gånger jag har rotfyllt förut, har ju som sagt dubbla rötter = dubbel avgift!!) Tillbaka på jobbet fick jag ha en bomullstuss i munnen (som jag höll på att spy av) och ha dagens sista lektion. Som tur är har jag ju världens bästa klasser så det var inga problem trots bomullstuss och värk.

Efter jobbet åkte jag direkt ner till Landvetter där jag fick rå om mina små brorsbarn, Karl 7 år och Hugo 5 år. De kallar mig för pysselfaster, förstår inte vad de fått det ifrån... ;) Vi tog det lugnt på kvällen, lite mat, lite tv och lite pyssel. Killarna hade bäddat Karls våningssäng och planerat att Karl skulle ligga i översängen och Hugo o jag i undersängen. Undersängen var extra bred så det skulle inte bli några problem att få plats, men att Hugo är en propeller som flyger runt och har använt min rygg, min mage, mina ben och min arm som huvudkudde. Superhärligt verkligen :) Man saknar ju sånt där nu när barnen är stora och man får en liten dos då och då av lånade barn.


Efter att jag kom hem idag har jag bara lagt in lite kort på Stämpelkällans inspirationsblogg. Lägger upp några här så ni får se lite här med :)

1 kommentar:

Monica =) sa...

Oh fy vilket tandläkaräventyr!!!
Blir inte speciellt avundsjuk...känner däremot att jag måste boka tid för min tand som spökar en del när jag hör hur det kan bli!
Härliga kort du gjort med den lilla älvan=)
Kram, Monica